Prosjekter

Skrevet av: Kristin Gjærevoll

Publisert: 05 april 2013

Lesetid: 2 min

Gull til sykkelannonsen vår!

Vant gull for beste annonse i reklamekonkurransen Sterk.

Det er byrået Uredd som står bak annonsen, som er en del av Miljøpakkens kampanje for å få flere til å sykle. Frihet, likhet og brorskap er en referanse til coveret til electronica-gruppa Kraftwerks album Tour de France fra 2003. Annonsen ble laget spesielt til Pstereofestivalen i Trondheim, og retter seg dermed mot en litt annen målgruppe enn de fleste sykkelannonser! Annonsen fikk også sølv i kategorien plakat/boards.

I sin begrunnelse sa juryen: «Alt stemmer for den soleklare gullvinneren i annonsekategorien. Frihet, likhet og brostein leverer både på håndverk, tydelig tematikk og serverer en ny vri på et ikonisk motiv. Juryen gledet seg, mer av dette!»

Sterk reklame er Norges nest største reklamekonkurranse, og dekker området fra Møre og Romsdal til Finnmark. I juryen satt solide aktører fra store norske byråer som Dinamo og Try.